افزایش شدید مهاجرت پزشکان از کشور 
کد خبر: ۲۹۰۰۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
سخنگوی سازمان نظام پزشکی درباره علل مهاجرت پزشکان توضیحاتی ارائه داد.
سخنگوی سازمان نظام پزشکی درباره علل مهاجرت پزشکان توضیحاتی ارائه داد.
 
افزایش شدید مهاجرت پزشکان از کشور 
 
 
رضا لاری‌پور، در بخشی از گفت‌وگوی خود با بیان این‌که «میزان مهاجرت جامعه پزشکی نسبت به سال‌های قبل از کرونا تقریبا افزایش دو برابری داشته است»، گفت: «برای حوزه پزشکی و طبابت در همه دنیا نیاز وجود دارد. یعنی چون حرفه گرانی است، تربیت آن گران است و همچنین مورد نیاز هست.»
 
او ادامه داد: « برای همین همه دنیا و مخصوصا کشورهای پیشرفته بخشی از نیروهای سلامت‌شان را دارند از سایر کشورها تأمین می‌کنند؛ و چون نیروهای سلامت ما نیروهای با کیفیتی در دنیا هستند، طبیعتا مقبولیت خاص دارند و از عهده امتحانات لازم بر می‌آیند و بنابراین نیروهای کیفی ما را خیلی زودتر می‌برند. پس جذابیت‌هایی که در خارج از کشور وجود دارد، کیفیت نیروی ایرانی و نیاز کشورهای خارجی سبب شده که نیروی ایرانی به آنجا مهاجرت کند.»
 
لاری‌پور بیان کرد: «نکته پر اهمیت دیگر مربوط به این نکته است که فقط پزشکان نیستند که می‌روند؛ یعنی علاوه بر پزشک متخصص، فوق تخصص و پزشکان عمومی، سایر شاغلین حرفه‌های پزشکی نظیر داروساز، ماما، بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج، فیزیوتراپ و سایر رشته‌های پزشکی هم الآن در حال مهاجرت به کشورهای خارجی هستند و شاید بخش عمده آن کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای آمریکایی مثل کانادا یا کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهد و همچنین استرالیا که دارد اضافه می‌شود. یعنی تقریبا به پنج قاره دنیا، به جز آفریقا، داریم نیرو صادر می‌کنیم.»
شفقنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
0
4
دلایل دافع نیروهای متخصص هم هست که از آن ها گذر کردید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
یکی از عوامل همین سایت تابناک هستش که دشمنی خاصی معلوم نیست با چه ریشه ای با قشر پزشک در این چند سال داشت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
0
8
صادر نمیکنید دارن فرار میکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار